Una de les prioritats de l’Agència de Salut Pública de Barcelona (ASPB) és la millora en la qualitat dels serveis que ofereix. Per això, cada dos anys realitza una enquesta de satisfacció per recollir l’opinió de les persones usuàries dels serveis de Reducció de Danys de la ciutat que gestiona. Aquests serveis estan adreçats a reduir els efectes negatius del consum actiu de drogues sobre la salut individual i col·lectiva. El present informe és el resultat de les entrevistes fetes l’any 2019 i ofereix la informació més rellevant extreta de les dades recollides.
Així, l’enquesta es fa a un nombre representatiu de persones ateses en el Centre de Reducció de Danys (CRD) Robador i el Centre d’Atenció i Seguiment a les drogodependències (CAS) Baluard, dos dels serveis que més persones atenen a la ciutat. Ambdós estan ubicats a Ciutat Vella i són gestionats per l’ASPB. El qüestionari inclou variables sociodemogràfiques, de satisfacció amb el centre i els seus equips professionals i de millora percebuda, entre d’altres. Els resultats obtinguts permeten detectar oportunitats i àrees de millora en els diferents nivells d’atenció sanitària.
Segons els resultats, la satisfacció general amb els serveis i l’atenció rebuda va ser alta i es va mantenir estable respecte de l’edició anterior. Pel que fa a la puntuació mitjana del grau de satisfacció més alta es va observar per part de les persones usuàries que tenien com a substància principal el consum d’opioides i altres substàncies. D’altra banda, les persones usuàries van destacar com un dels aspectes més positius de la seva satisfacció l’atenció i tracte per part de les persones professionals.